onsdag 30 april 2014

Magnolias rosettdie

Som ni kanske sett på mitt senaste blogginlägg så har jag använt mig av en pappersrosett. Det är en die från magnolia som heter brides bow och en av mina favoritdies just nu. Tänkte visa lite vad man kan dekorera dem med om man vill ha lite mer än bara just rosetten.

På det senaste kortet har jag använt mig av en figur som jag gjort i papperslera från en silikonform. Väldigt charmig medaljong eller vad man kan kalla det. Infärgningen är gjord med distress ink refill i en minimister flaska blandat med vatten och sedan använt mig av inka gold platinum som jag borstat lite lätt över för att få effekt. Här kan ni se en tidigare tutorial med just papperslera, silikonform och min infärgning.


Andra saker som man kan använda är en blomma i passande storlek, en stor halvpärla, en knapp. Ja egentligen är det nog fantasin som sätter gränserna

Rosettdien och silkonformen med madaljongen kommer från Moa pyssel.

Kram
Pia Puma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar