torsdag 1 augusti 2013

Rosa vintagekort/ pink vintagecard

Min kär vän Madeleine gav mig en utmaning för att inspirera henne att göra ett vintage kort i rosa. Hon gav mig fria händer förutom att jag var tvungen att använda mig av några rosa papper som hon skickat till mig och så var det tvunget att vara rosa vintage. Det var inte lätt men jag tror jag fixade det.
Papprena är från do crafts paper stack och så använde jag mig av en Tilda stämpel från magnolia. lekte lite med frantage shabby pink och på fjädrarna shabby blue. Fjärilsbården är från joy och hjärttagen Magnolia. Ramen är något som Madeleine gjort själv och jag har bara färgat in den med inkagold old silver och platinum.

My dear friend Madeleine gave me a challenge to inspire her making av vintage card in pink. She gave me free hands except that I had to use some pink papers that she gave me and it was going to be a pink vintage card.This wasn not easy but I think I made it ;)
The papers are from a do craft papers stack and I used a Tilda stamp from Magnolia. Played with frantage shabby pink and on the feaders shabby blue. The butterfly die is from Joy and the heart tag is Magnolia. The frame is something that Madeleine made herself and I have just colored it with inkagold old silver and platinum.




Ramen som Madeleine gjort med papperslera.

The frame Madeleine made with paperclay.

Närbild på min färgläggning.

Closeup on my coloring.

Hugs Pia Puma

6 kommentarer:

  1. wow, vilket fint kort du har skapat.

    kram Johanna.

    SvaraRadera
  2. Wow det här är helt underbart vackert Pia!!! Det finns inte en chans att jag fixar det som du just gjort :D Det blir en UTMANING vill jag lova!!! Ser att du lekt med frantage och flingor och jag är impad av vad du lyckades göra med ramen, den är fantastisk!!! Älskar att du använt krackelerande limmet på texten där också, så otroligt fint :) Den där silver-inkagolden måste jag ha, det gör hela ramen ju! Snyggt med fjädrarna också! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Wow, this is a real beauty Pia.
    Laine
    xx

    SvaraRadera
  4. What a gorgeous card. So much texture and detailing. Wonderful image and I love all the elements.

    Hugs Lisa xxx

    SvaraRadera
  5. Stunning Pia!!! Love the gorgeous papers, embellishments and image.

    Hugs
    Linda xxx

    SvaraRadera